przynurek 550 PLN
1. SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI - WYŚLIJ ZGŁOSZENIE MAILEM LUB ZADZWOŃ
nalofoty@nalofoty.pl 601 30 32 31 (Adam) lub 606 499 638 (Agata)
Osoby zainteresowane proszę o potwierdzenie mailem zgłoszenia i zapotrzebowania na sprzęt nurkowy. Wraz ze zgłoszeniem proszę dopisać charakter wyjazdu (nurkowania turystyczne, kurs)
LUB ZGŁOS SIĘ PRZEZ STRONĘ
Zapraszamy na nurkowania w Zatoce Gdańskiej.
Wyjazd dla osób ze stopniem min AOWD.
W planie wypłynięcia na wraki z Jastarni i Helu ale wszystko zależeć będzie od pogody
Nurkujemy z łodzi
długość 9 m, szerokość 3 m, wyposażona w silnik diesel o mocy 115 KM. Na pokładzie standardowo znajduje się GPS Lowrance, echosonda, zestaw tlenowy i inne wymagane środki bezpieczeństwa. Specjalnie na potrzeby nurków znajduje się także drabinka i podest ułatwiający wchodzenie i wychodzenie, szerokie ławki do siedzenia, uchwyty na butle oraz toaleta z ciepłą wodą.
Mieszkamy w Jastarni, w drewnianych domkach 2-6 osobowych z 1 lub 3 sypialniami 2 osobowymi, łazienką i aneksem kuchennym, lub pokojach 4 osobowych z łazienką i aneksem kuchennym. Na miejscu parking, grill, plac zabaw dla dzieci. Domki położone 200 m od Zatoki i 650 m od morza.
Możliwość zabrania czworonożnych przyjaciół ;-)
Podczas wyjazdu będziemy prowadzić:
nurkowania turystyczne
Osoby zainteresowane proszę o potwierdzenie mailem zgłoszenia i zapotrzebowania na sprzęt nurkowy. Wraz ze zgłoszeniem proszę dopisać charakter wyjazdu (nurkowania turystyczne, kurs)
Głębokość nad wrakiem: 11m
Głębokość przy dnie: 18.5m
ORP GROŹNY - Duży ścigacz okrętów podwodnych. Okręt typu BO (ros. bolszoj ochotnik) 122-bis. Przejęty przez MW PRL 15 grudnia 1957 roku. Wycofany z eksploatacji w 1971 r. Eksploatowany jako "DS-48" następnie zmieniony numer na 368. Okręt mógł przebywać na Bałtyku do 9 stopni Bf. Armator służba w Marynarce Wojennej PRL.
Wymiary
Długość między pionami Lpp 52,00 m
Szerokość na owrężu 6,40 m
Spoczywa idealnie na stępce. Pozbawiony sieci, wrak jest idealnym miejscem dla początkujących nurków. Warto zwrócić uwagę na szyny w części rufowej po których wrzucano miny głębinowe, włazy do ładowni i skylighty w części rufowej. Nadbudówka została otwarta przez nurkujących na nim nurków przez co można przez nią przepłynąć.
Głębokość na wraku : 12,5 m
Wodowany 10.10.1942 w stoczni Nowym Jorku. Należał do drewnianych trałowców bazowych, wycofany ze służby i przeznaczony do kasacji 26 czerwca 1957 roku. Został zatopiony na środku zatoki puckiej i stał się tarczą strzelniczą dla lotnictwa wojskowego.Okręt spoczywa niemal na środku akwenu w odległości ok. siedmiu mil od Helu i ok. czterech mil od Jastarni.„Delfin” ma usunięte elementy wyposażenia. Pozbawiono go maszyn, komina, uzbrojenia, masztów i znacznej części nadbudówek. Kadłub jest wyraźnie pochylony na lewą burtę. Jest dobrze zachowany, nie ma na nim żadnych niebezpieczeństw
Okręt podwodny ORP ŚLĄZAK typu M (vel Malutka) vel Podwodniak
Wymiary
Długość 49,50 m
zerokość 4,40 m
Głębokość na dnie 30,5 m
Wcześniej wykorzystywany jako okręt podwodny we Flocie Bałtyckiej ZSRR. Zwodowany w 1949 roku, przejęty w 1954 roku. Opuszczenie bandery i wycofanie ze służby na początku lat 60-tych . Po wycofaniu przekazany do 41. Dywizjonu Okrętów Ratowniczych.Wrak został zatopiony w pobliżu portu w Jastarni, prawdopodobnie miał zostać zasypany, gdyż w pobliżu znajduje się wykopany dół w dnie. Wygląda jakby podczas zatapiania nie trafiono wrakiem do wykopanego miejsca. Niewiele pokładu wystaje ponad dno, które w tym miejscu znajduje się na około 30m. Ponad pokładem góruje dobrze zachowany kiosk. Wewnątrz nadbudówki znajduje się koło sterowe.
Głębokość nad wrakiem: 10m
Głębokość przy dnie: 21m
K-18 była zbudowana w Gdańskiej Stoczni Rzecznej – Stogi. Do służby weszła 10.01 1965 roku. Stalowy kadłub zbudowany z sześciu bloków złożonych z sekcji płaskich i przestrzennych. Kuter mógł przewozić pasażerów. Maszynownia znajduje się w części środkowej statku pod pokładem głównym pomiędzy wręgami 23 i 31. Szyb maszynowy przechodzi przez pokład, sterówkę i zakończony jest kominem. Do 1978 roku pływała pod nazwą "Bryza" jako statek pasażersko-transportowy, później kuter łącznikowy. Bryza służyła w 43 Dywizjonie Pomocniczych Jednostek Pływających w 9 Flotylli Obrony Wybrzeża w Helu. Służbę w Marynarce Wojennej RP zakończyła w 2001 roku. Odkupiona w maju 2008 roku przez miasto Hel od firmy zajmującej się złomowaniem starych statków w celu zatopienia w wodach zatoki niedaleko portu Hel jako atrakcja dla płetwonurków.
Wymiary
Długość 28,82 m
Szerokość 6,20 m
Wrak statku idealnie przygotowany dla nurków. Można go odwiedzić nurkując z łodzi oraz brzegu. Na stałe przyczepiona do niej jest boja sygnalizująca pozycję wraku. Wrak leży na skarpie, lekko przechylony na prawą burtę. Pozbawiony jest sieci oraz elementów o które mógłby zahaczyć się nurek. Przez liczne otwarte przestrzenie można do niego wpływać i zwiedzać z wewnątrz.
ZGŁOSZENIA: nalofoty@nalofoty.pl 601 30 32 31 (Adam) lub 606 499 638 (Agata)
WARSZAWA-OCHOTA
wejście furtką od ul. Tarczyńskiej
Pola Vision Adam Borkowski
NIP: PL 118-082-76-28; Regon: 012333784;
Wpis do ewid.: 46132
nr rachunku (mBank)
10 1140 2004 0000 3502 3006 9194