Osoby ze stopniem DM lub równorzędnym innych federacji 340 pln
Osoby ze stopniem RD lub równorzędnym innych federacji 360 pln
Osoby nienurkujące płacą 290 pln
1. SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI - WYŚLIJ ZGŁOSZENIE MAILEM LUB ZADZWOŃ
nalofoty@nalofoty.pl 601 30 32 31 (Adam) lub 606 499 638 (Agata)
Osoby zainteresowane proszę o potwierdzenie mailem zgłoszenia i zapotrzebowania na sprzęt nurkowy. Wraz ze zgłoszeniem proszę dopisać charakter wyjazdu (nurkowania turystyczne, kurs)
LUB ZGŁOS SIĘ PRZEZ STRONĘ
Zapraszamy na nurkowania w Zatoce Gdańskiej.
Wyjazd dla osób ze stopniem min AOWD.
W planie wypłynięcia na wraki z Jastarni i Helu ale wszystko zależeć będzie od pogody
Nurkujemy z łodzi
długość 9 m, szerokość 3 m, wyposażona w silnik diesel o mocy 115 KM. Na pokładzie standardowo znajduje się GPS Lowrance, echosonda, zestaw tlenowy i inne wymagane środki bezpieczeństwa. Specjalnie na potrzeby nurków znajduje się także drabinka i podest ułatwiający wchodzenie i wychodzenie, szerokie ławki do siedzenia, uchwyty na butle oraz toaleta z ciepłą wodą.
Mieszkamy w Jastarni, w drewnianych domkach 2-6 osobowych z 1 lub 3 sypialniami 2 osobowymi, łazienką i aneksem kuchennym, lub pokojach 4 osobowych z łazienką i aneksem kuchennym. Na miejscu parking, grill, plac zabaw dla dzieci. Domki położone 200 m od Zatoki i 650 m od morza.
Możliwość zabrania czworonożnych przyjaciół ;-)
Podczas wyjazdu będziemy prowadzić:
nurkowania turystyczne
Osoby zainteresowane proszę o potwierdzenie mailem zgłoszenia i zapotrzebowania na sprzęt nurkowy. Wraz ze zgłoszeniem proszę dopisać charakter wyjazdu (nurkowania turystyczne, kurs)
Głębokość nad wrakiem: 11m
Głębokość przy dnie: 18.5m
ORP GROŹNY - Duży ścigacz okrętów podwodnych. Okręt typu BO (ros. bolszoj ochotnik) 122-bis. Przejęty przez MW PRL 15 grudnia 1957 roku. Wycofany z eksploatacji w 1971 r. Eksploatowany jako "DS-48" następnie zmieniony numer na 368. Okręt mógł przebywać na Bałtyku do 9 stopni Bf. Armator służba w Marynarce Wojennej PRL.
Wymiary
Długość między pionami Lpp 52,00 m
Szerokość na owrężu 6,40 m
Spoczywa idealnie na stępce. Pozbawiony sieci, wrak jest idealnym miejscem dla początkujących nurków. Warto zwrócić uwagę na szyny w części rufowej po których wrzucano miny głębinowe, włazy do ładowni i skylighty w części rufowej. Nadbudówka została otwarta przez nurkujących na nim nurków przez co można przez nią przepłynąć.
Głębokość nad wrakiem: 31m
Głębokość przy dnie: 35m
Kuter rybacki - leżący na ok. 35 m. niedaleko portu w Jastarni.Ma metalowy kadłub i jest pozbawiony wszystkich elementów użytkowych.Nieznane są okoliczności jego zatonięcia.
Kuter spoczywa przy wraku Ślązak. Pozbawiony jest części nadbudówki, w części centralnej wystający element, przypominający mocowanie niewielkiego żurawia.
Głębokość nad wrakiem: 32m
Głębokość przy dnie: 41m
Okręt wojenny używany przez Reischmarine i Kreigsmarine, przebudowany z trawlera rybackiego. Statek zamówiony jako S/fi Ditmar Koel w stoczni H.C. Stulcken Sohn w Hamburgu, numer budowy 491, przez firmę Hansa HF. Przejęty przez Kaiserliche Marine 8 grudnia 1915. Zwodowany 22.03.1916.Pełnił służbę pod wieloma nazwami. Między innymi Munin od 8 września 1937roku skończywszy na Vs 304 od 1 października 1943 roku. Statek był wielokrotnie modernizowany. Zatonął po kolizji 18 marca 1945
Wrak leży niedaleko portu Helu, na głębokości 42m. Bardzo często zaznaczony jest boją, której lina doprowadza nurków do dziobu wraka. Munin bo tak obecnie nazywany jest ten wrak spoczywa na równej stępce z lekkim przechyłem na lewą burtę. Wrak jest dość znacznie zasypany piaskiem. Na dziobie znajduje się działo 10,5 cm, widoczna obcięta lufa i pancerne płyty. Przed działem głównym leży resztka trału dziobowego, którego część zasadnicza jest doskonale zachowana i zamontowana na dziobie okrętu. Wewnątrz nadbudówki znajduje się koło sterowe.
Głębokość nad wrakiem: 10m
Głębokość przy dnie: 21m
K-18 była zbudowana w Gdańskiej Stoczni Rzecznej – Stogi. Do służby weszła 10.01 1965 roku. Stalowy kadłub zbudowany z sześciu bloków złożonych z sekcji płaskich i przestrzennych. Kuter mógł przewozić pasażerów. Maszynownia znajduje się w części środkowej statku pod pokładem głównym pomiędzy wręgami 23 i 31. Szyb maszynowy przechodzi przez pokład, sterówkę i zakończony jest kominem. Do 1978 roku pływała pod nazwą "Bryza" jako statek pasażersko-transportowy, później kuter łącznikowy. Bryza służyła w 43 Dywizjonie Pomocniczych Jednostek Pływających w 9 Flotylli Obrony Wybrzeża w Helu. Służbę w Marynarce Wojennej RP zakończyła w 2001 roku. Odkupiona w maju 2008 roku przez miasto Hel od firmy zajmującej się złomowaniem starych statków w celu zatopienia w wodach zatoki niedaleko portu Hel jako atrakcja dla płetwonurków.
Wymiary
Długość 28,82 m
Szerokość 6,20 m
Wrak statku idealnie przygotowany dla nurków. Można go odwiedzić nurkując z łodzi oraz brzegu. Na stałe przyczepiona do niej jest boja sygnalizująca pozycję wraku. Wrak leży na skarpie, lekko przechylony na prawą burtę. Pozbawiony jest sieci oraz elementów o które mógłby zahaczyć się nurek. Przez liczne otwarte przestrzenie można do niego wpływać i zwiedzać z wewnątrz.
ZGŁOSZENIA: nalofoty@nalofoty.pl 601 30 32 31 (Adam) lub 606 499 638 (Agata)
WARSZAWA-OCHOTA
wejście furtką od ul. Tarczyńskiej
Pola Vision Adam Borkowski
NIP: PL 118-082-76-28; Regon: 012333784;
Wpis do ewid.: 46132
nr rachunku (mBank)
10 1140 2004 0000 3502 3006 9194